2009. július 28., kedd

Vajköpülés

Amikor megláttam itt az otthoni vajkészítést, rögtön tudtam, hogy ki fogjuk próbálni. Be is szereztem tejszínt, de a vajköpülés csak halasztódott, mert volt itthon elég vaj. Tegnap elfogyott, így kipróbáltuk a házilagos gyártását. Nagyon nagy élmény volt nekem és a gyerekeknek is!
Szóval: Öntsük a tejszínt egy befőttes üvegbe. Dobjunk bele két üveggolyót (nekünk az nincs itthon, én két kavicsot sikáltam tisztára) és jól csavarjuk rá a kupakját. Kezdjük el rázni és csak rázzuk, rázzuk szorgalmasan. (úgy emlékszem, kb 10 perc volt) Először kopognak a kavicsok, majd elcsöndesednek, és amikor újra meghalljuk őket, akkor kell az üvegbe nézni! Örömujjongás! Kész is a finom vaj! A tejet, ami a vajon kívül az üvegben maradt elosztottuk és megittuk.
Fontos! A kavicsokat/üveggolyókat ne felejtsük el kipiszkálni a vajból!


2 megjegyzés:

  1. Szia!

    Fruzsi vagyok. Vera hívta fel a figyelmemet erre a blogra. Barnival egy csoportba jár a legnagyobb lányom az oviba. Ez a blog egy mestermű!!! Nagyon tetszik. Jók a játékok is.
    Mi tegnap indiánost játszottunk! Összehordtuk egy nagy kupacba az összes papucsot a lakásból. Ez volt a tábortűz, betettem egy indián zenés CD-t, és törzsi táncot táncoltunk a tűz körül. Volt minden: esőtánc, indián szökkenés, tűzgyújtás, varázslás. És persze sok UFF! :o)
    Szóval, nagyra értékelem amit csinálsz. Klassz, hogy vannak olyan anyukák, mint TE!

    VálaszTörlés
  2. Kedves Fruzsi!
    Köszönöm szépen a dícsérő szavakat! Nagyon jól esnek! Ez az indiános nagyon jó lehetett. Igazi kitombolós játék! Az enyémek úgyis nagyon szeretnek táncolni, úgyhogy gyorsan beszerzek egy indián zenés CD-t!

    VálaszTörlés