2009. augusztus 19., szerda

Zsírkréta olvasztás

Ehhez az alkotáshoz egy forró, napsütéses napot válasszunk! Állítólag ezen a héten még mindenképpen jó idő lesz, úgyhogy próbáljátok ki! Zsírkrétát apró darabokra törtünk. Mi ezt az olcsó, de rajzolásra nem túl alkalmas típust használtuk (ha egy picit is erősen nyomja rá a gyerek a papírra, rögtön eltörik és a színei sem túl szépek):



Egy papírtányért befedtünk alufóliával, a zsírkréta darabokat sütiszaggató formákba raktuk és a tányéron kiraktuk a napra. Vártunk, vártunk. Mikor a zsírkréta teljesen megolvadt, bevittük a tányért a hűvös szobába. Ott megdermedt és kipattintottuk a formából.
Fontos: Szóljunk előre a kíváncsi gyermekeinknek, hogy ha látják, hogy megolvadt a zsírkréta, egy 'de jó, már kész is van' kiáltással ne kapják fel a formát, mert akkor ugye szétfolyik a zsírkréta a tányéron. Én nem figyelmeztettem őket, így amit tudtam, visszakanalaztam a csillag formába, de a holdat már nem tudtam megmenteni. Gondolom, a mintázata is szebb lesz, ha nem úgy kell visszalapátolnunk.




1 megjegyzés:

  1. De szuper ötlet ez is!!!Kár volt kidobnom nem is olyan rég az ócska zsírkrétákat.......

    VálaszTörlés