2010. március 27., szombat

Locsolóversek

Közeleg húsvét hétfő. Itt az ideje, hogy a fiúk megtanuljanak egy kedves locsolóverset. Összegyűjtöttem párat, lehet válogatni!

Korán reggel felébredtem, messze-messze jártam,
Tündérország kiskertjébôl rózsavizet hoztam.
Na, te kislány, megöntözlek, ma van húsvét napja,
Tündököljön a két orcád, mint a piros rózsa.
Az illatos rózsavíztôl megnônek a lányok,
Zsebemben is elférnek a piros tojások.

Rózsa, rózsa szép virágszál,
Szálló szélben hajladozzál.
Napsütésben nyiladozzál,
Meglocsollak, illatozzál

Patak mellett mentem, azt súgta egy harcsa:
Van e háznál kislány, hogy az Isten tartsa.
Meglocsolnám rózsavízzel, hogyha elôjönne,
Akkor az a kicsi lány jaj de nagyot nône !

Ákom-bákom, berkenye;
Szagos húsvét reggele.
Leöntjük a virágot,
Visszük már a kalácsot.

Én kicsike vagyok,
A fogaim nagyok.
Adjanak egy kalácsot,
Hogy harapjak nagyot!

Én kis kertészlegény vagyok:
Virágokat locsolgatok.
Azt hallottam, hogy egy rózsa
El akar hervadni.
Szabad megöntözni?

Rózsa, rózsa szép virágszál,
Szálló szélben hajladozzál.
Napsütésben nyiladozzál,
Meglocsollak, illatozzál.


Birka, barka, berkenye,
Eljött húsvét reggele.
Rózsavizet Erzsónak,
Piros tojást Ferkónak!

Harangoznak húsvétra,
Leszakadt a tyúklétra:
Kezdődik a locsolás
Nekem is jut egy tojás.

2 megjegyzés:

  1. Szia!

    Tegnapi böngészésem során ezt találtam:

    Válaszvers lányoknak

    Köszönöm, hogy köszöntöttél,
    Rózsavízzel megöntöztél.
    Én is köszöntelek Téged,
    Tojás lesz a fizetséged.
    Aki adta, ne feledd,
    És a tojást el ne ejtsd!

    Mivel nekem lányom van, neki fogom megtanítani, mert nagyon kedves dolog megköszönni a locsolkodást!

    VálaszTörlés