2010. március 21., vasárnap

Tojás-gyertya

Nagy élmény volt elkészíteni ezeket a gyertyákat!
Először is összegyűjtöttünk régi gyertyákat, és kifújtunk tojásokat.
A tojásokra nagyobb lyukat fúrtam, így Máté is könnyedén ki tudta fújni.
A tojásokat kimostam, hagytuk megszáradni.
Ezután következett a viasz megolvasztása: Lábasban vizet melegítettem, a viaszt befőttes üvegbe daraboltam, majd a lábasba állítottam, és elkezdtem a vizet melegíteni.
Amint volt egy kicsi olvadt viaszom, vastag papírból hajtogatott tölcsér segítségével egy keveset a tojás aljába cseppentettem, és hagytam megszilárdulni. Erre azért van szükség, hogy ne folyjon ki az egész viasz a tojáshéjból. Ha az megszilárdult, önthetem rá a maradék olvasztott viaszt, hogy tele legyen a tojáshéj. Ekkor beleállítom a kanócot is. Ebben a részben természetesen a gyerekek nem vettek részt. Máté a maradék színes gyertyákat reszelgette, Dani "ebédet főzött belőle". Adtam nekik egy-egy darab olvadt, de már nem túl meleg viaszt is. Jól lehetett gyúrogatni, formázni, míg ki nem hűlt. Rányomtuk érdekes felületekre is (pl. kagyló), lehúztuk róla, és megcsodáltuk a viaszon a mintáját.
Hagytuk teljesen kihűlni a tojásokat. (addig elmentünk a játszótérre)
Végül következett a gyerekek számára a legizgalmasabb rész: megpucolhatták a tojásokat!
Az alját késsel kicsit megfaragtam, hogy megálljon a talpán.
És kész is! Biztosan fogunk még ilyet csinálni!



Forrás innen

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése