2009. október 16., péntek

Bacilus-űző

Beköszöntött a betegeskedő időszak. (Mikor lesz már tavasz?!)
Először is megbeszéltük a gyerekekkel, hogy mik is azok a bacilusok. (No nem tudományos részletességgel, csak hogy még a hangyáknál is kisebbek, hogy miattuk kell a szánk elé tenni a kezünket, ha tüsszentünk, vagy köhögünk, és többek között miattuk is fontos, hogy alaposan kezet mossunk, ha hazaérkezünk valahonnan.)
Ezután zöld papírból kivágtam "bacilusokat" és Mátéval rajzoltunk rájuk mérges, gonoszkodó arcokat. (Miután Máté szinte mindig mosolygós arcokat rajzol, ha magától rajzolgat, most nagyon élvezte a gonoszkodós pofákat.) Közben mi is próbálgattuk, hogy tudunk mérgesen, gonoszan nézni. No ez, Daninak is jól ment!
Ezután betereltem őket a szobájukba, én pedig elrejtettem a bacilusokat a nappaliban, úgy hogy azért kissé kikukucskáljanak, észrevehetőek legyenek. Majd kaptak a gyerekek egy-egy vödröt és abba kellett a gonosz kis bacilusokat száműzniük.




(Akik hisznek a kimondott szó valóságteremtő erejében, azok megmondhatják a gyerekeknek, hogy ezek a kis bacilusok csak akkor kukucskálnak elő, ha észreveszik, hogy egy egészséges ember közelít, ezért mondogassák hangosan, hogy erős vagyok! egészséges vagyok!)

1 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszenek az ötleteid,játékaid, és főleg az, hogy meg is valósítod őket a csemetéiddel :)

    VálaszTörlés