2009. október 12., hétfő

Falevél

Gyűjtöttünk pár szép falevelet, majd otthon nagyítóval megnézegettük a hátoldalán lévő ereket. Ezután egy papírra -erezettel felfelé - gyurmaragasztóval felragasztottam őket. (a középső vastag ér alá tettem egy csíkban a ragasztót. Erre azért van szükség, hogy ne mozduljon el, ahogy majd nagy hévvel satíroznak a gyerekek. Persze sima ragasztóval is oda lehet ragasztani, csak mi utána levettük a papírról, festékbe mártottuk és rányomtuk egy lapra.) Ráterítettem egy nem túl vastag papírt (pl fénymásoló papír), majd megmutattam Máténak, hogyan lehet a zsírkréta oldalával satírozni.
Én az enyémet még alaposan felvizezett vízfestékkel is átkentem.
Végül körbevágtam és egy papírra felragasztottuk.

3 megjegyzés:

  1. Pont ilyen frottázsolást készítünk a héten a gyerekekkel.Kivágjuk a satírozott leveleket, majd felragasztjuk és kiegészíjük (pl. pillangóvá,sünné, bagollyá, hallá...vagy ami eszükbe jut)

    VálaszTörlés
  2. Anyukámmal minden ősszel ilyesmit csináltunk, minden érdekes vagy szép levelet összegyűjtöttünk, felragaszztottuk kartonra, aztán bekereteztük. Mondjuk mi nem színeztük meg vagdostuk, hanem a keretezésnél kreatívkodtunk. Csak ezért szerettem az őszt. Meg a gesztenyék miatt.

    VálaszTörlés
  3. Krisztallit! Nem is tudtam, hogy frottázsolásnak hívják. Mi préselt levelekből készülünk ilyen képeket csinálni.

    VálaszTörlés